Adresa:
Helmholtzstr.44 4020 Linz
Telefon: 066 0727 5772
Posljednjih deset noći ramazana su veoma posebne. Prva od ovih noći pada uoči 21. dana ramazana. Drugim rječima, to je noć koja počinje nakon završetka 20. dana posta. Ponekad postoji samo devet noći
Posljednjih deset noći ramazana su veoma posebne. Prva od ovih noći pada uoči 21. dana ramazana. Drugim rječima, to je noć koja počinje nakon završetka 20. dana posta. Ponekad postoji samo devet noći, kad god mjesec ramazan traje samo 29 dana. Ipak, oni se i dalje tradicionalno nazivaju “posljednjih deset noći.”
Posljednjih deset noći ramazana su veoma posebne. To su noći koje je Poslanik Muhammed a.s. provodio u stalnom ibadetu. Među njima je Lailat Al-Kadr – noć vrijednija nego hiljadu mjeseci.
Poslanik a.s. koristio je te noći samo za ibadete i činjenje dobrih djela. On bi se posvetio ibadetu tokom ovih deset noći više od bilo kojih drugih noći u godini.
Aiša nam kazuje: “Tokom posljednjih deset noći ramazana, Poslanik a.s. bi pritegao pojas oko struka i provodio noć u ibadetu. On bi takođe probudio i njegovu porodicu”. (Buhari)
Aiša takođe kaže:“Nikada nisam vidjela Allahovog Poslanika a.s. da pročita cijeli Kur’an u jednoj noći, ili da provede cijelu noć u namazu sve do jutra, ili da provede cio mjesec u postu – osim u ramazanu “. (Nasai i Ibn Madže)
Kada kažemo da je Poslanik Muhammed a.s. provodio cijelu noć u namazu, treba to da pojasnimo. On bi, naravno, neko vrijeme provodio večerajući, doručkujući na sehuru, i druge slične aktivnosti. Međutim, on bi provodio najveći dio noći u namazu.
Buđenje porodice
Aiša nas obavještava da je Poslanik a.s. budio svoju porodicu tokom posljednjih deset noći ramazana. Zaista, on je imao običaj buditi svoje žene na namaz tokom cijele godine, ali to je bilo na kraći period, da klanjaju jedan manji dio noći.
Tokom posljednjih deset noći ramazana, Poslanik Muhammed a.s. bi budio svoje supruge da klanjaju mnogo duži dio noći nego u toku ostatka godine.
Posvetiti se ibadetu
Aiša nam perenosi: “Poslanik a.s. bi se posvetio ibadetu tokom posljednjih deset noći više nego u bilo koje drugo doba godine.” (Muslim)
Veliki učenjak, šafija, kaže: “To je sunnet da svaka osoba uloži veće napore u ibadetu tokom posljednjih deset noći ramazana.”
Kada nam Aiša govori da bi Poslanik Muhammed a.s. “pritegao pojas oko struka”, ona je govorila figurativno. Fraza znači posvećivanje sebe u potpunosti i svim srcem datoj dužnosti.
Traženje Lejletul Kadra
Jedna od najvećih razlika u ovih deset posebnih večeri je to da je jedna od njih Lejletul Kadr. Ovo je najvrijednija noć u godini – bolja od hiljadu mjeseci. To znači da musliman može zaradite više nagrade tokom Lejletul Kadra nego što bi imao ibadetom svome Gospodaru za osamdeset četiri godine – u kojima ne bi bilo ove noći. Ovo je jedna od ogromnih blagodati koje je Allah dž.š. dao muslimanskoj zajednici.
Imam Ibrahim al-Nakhai kaže: “Dobra djela ove noći su bolja od onih učinjenih za hiljadu mjeseci uzastopno.”
Ebu Hurejre navodi da je Poslanik a.s. rekao:
“Ko god provede Lejletul Kadr u molitvi, vjerujući u Allaha i tražeći Njegovu nagradu, biće mu oprošteni svi raniji grijesi.” (Buhari i Muslim)
“Vjerujući u Allaha”, u ovom hadisu, znači ne samo da vjeruju u Boga, već da vjeruju u nagradu koja nam je obećana za provođenje ove noći u molitvi.
Lejletul Kadr je u jednoj od neparnih noći. Aiša prenosi da je Poslanik Muhammed a.s. rekao:
“Tražite noć Kadr u neparnim noćima posljednjih deset noći ramazana.” (Buhari i Muslim)
Ona je najverovatnije jedna od posljednjih sedam neparnih noći. Ibn Omer navodi da je Poslanik Muhammed a.s. rekao:
“Potražite je u posljednjih deset noći Ako neko od vas bude slab ili nesposoban da to učini, onda on treba makar da pokuša u sedam preostalih noći..” (Muslim)
Najvjerovatniji kandidat za Lejletul Kadr je 27. noć ramazana. Na to ukazuje i izjava Ubejj ibn Ka`ba:” Kunem se Allahom da znam koja je to noć. To je noć u kojoj nam je Allahov Poslanik a.s naredio da klanjamo namaz. To je noć uoči 27. ramazana. Njen znak je da će sunce tog dana izaći u jutarnjim satima bijelo, bez jarkih zraka.” (Muslim).
Musliman treba da traži ovu posebnu noći provodeći posljednjih deset noći ramazana u raznim ibadetima. Ovo uključuje zikr, čitanje Kur’ana i traženje oprosta od Gospodara.
Prakticiranje povlačenja u džamiju (Itikaf)
Prakticiranje povlačenja u džamiju je od najboljih stvari koje možemo učiniti u toku posljednjih deset noći ramazana. Aiša nam kazuje: “Poslanik a.s. uobičavao bi povlačenje u džamiju tokom poslednjih deset noći ramazana sve do njegove smrti. Njegove supruge su nastavile da poštuju ovu praksu poslije njegove smrti..” (Buhari i Muslim)
Praksa Itikafa je jako preporučen čin. Definiše se kao povlačenje u džamiju radi ibadeta. Svrha toga je da se srce posveti isključivo Bogu. Osoba u Itikafu ima ovu namjeru na umu i traži Božiji blagoslov. On ne smije zaboraviti zbog čega prakticira ovo povlačenje.
Osoba u Itikafu ne napušta džamiju, osim za ono što je apsolutno neophodno (kao što je odlazak u kupatilo). Dok je u džamiji, ona treba biti zauzeta sjećanjem na Allaha. Ona treba da uči jutarnji i večernji zikr i propisane dnevne namaze. Ona treba da obavlja sve sunnete. Ona bi trebala da čita što više Kur’ana.
Ona bi trebala da provodi manje vremena u jelu i spavanju. Trebala bi da izbjegava nepotrebne razgovore. Međutim, ona treba da se angažuje u savjetovanju ostalih muslimana i u naređivanju istine i strpljenja.
Darežljivost
Preporučeno nam je da budemo posebno darežljivi tokom posljednjih deset noći ramazana, ali bez rasipništva u našem davanju. Ibn Abbas prenosi da je Allahov Poslanik a.s. bio najvelikodušniji od svih ljudi u činjenju dobra, a najvelikodušniji bi bio tokom mjeseca ramazana. Melek Džebrail bi se sastajao sa njim svake godine tokom mjeseca ramazana, kako bi Poslanik a.s. mogao da mu prouči Kur’an. Kad god bi mu došao Džebrail, Poslanik a.s. bi postajao darežljiviji nego povjetarac.. ” (Buhari i Muslim)
Nevevi, poznati muslimanski učenjak, kaže:
“Darežljivost i velikodušnost se podstiču u ramazana, posebno tokom posljednjih deset noći. Na taj način, mi slijedimo primjer Allahovog Poslanika a.s., kao i naše časne prethodnike. Takođe, ovaj mjesec je plemenit, a dobra djela izvršena u ovom mjesecu su vrednija nego u bilo kom drugom mjesecu u godini. Takođe, tokom ovog mjeseca, ljudi su preokupirani postom i ibadetom, i to ih odvaja od rada za svoju egzistenciju, tako da će možda trebati malo pomoći.”
www.akos.ba