Ljubav prema supružniku

Svaka osoba prilikom sklapanja braka, u podsvjesti se vodi za samo jednom, sasvim logičnom idejom da će u braku osjetiti stvarnu sreću. Nema sumnje da je većina i pronađe, doživi, međutim, koliko ona

Svaka osoba prilikom sklapanja braka, u podsvjesti se vodi za samo jednom, sasvim logičnom idejom da će u braku osjetiti stvarnu sreću. Nema sumnje da je većina i pronađe, doživi, međutim, koliko ona traje i kakvog je intenziteta drugo je pitanje?!

Allah, dž.š., nas u Kur’anu uči da je smisao sklapanja braka smiraj ‘i jedan od dokaza Njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja ljubav i samilost; to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju.’ (Er-Rum, 21.) Nema sumnje da je u smiraju duše stvarna sreća za čovjeka, da samo smirena duša može biti dovoljno skoncentrisana na osjećaj uživanja u berićetu hairli braka. Tek kada osjetimo tu harmoniju svjesni smo koliko vrijedimo, svjesni smo da nas neko treba i iskreno voli. Nećemo dugo čekati na naš odgovor, vrlo brzo ćemo se početi osjećati kao osoba koja nas voli, i mi ćemo početi voljeti.
Možda ove riječi djeluju suviše idilično da bismo ih ozbiljno shvatili. Međutim, zar nam životopis poslanika Muhammeda, s.a.v.s., ne potvrđuje upravo ovu tvrdnju. Ako podrobnije razmislimo o hadisima koji govore o braku Muhameda, s.a.v.s., i njegovom odnosu prema suprugama, vidjet ćemo pravu idilu! Naći ćemo savršene primjere iskrene i potpune ljubavi, harmonije, smiraja, ugođaja i svega pozitivnog što brak nosi, a što je od izuzetne važnosti za sreću i zadovoljstvo u braku.

Ukoliko primijenimo praksu Poslanika, s.a.v.s., u ovoj oblasti, zasigurno ćemo pomoći sebi u bračnom životu i uspostavljanju bračne idile koja ja najbolja garancija za opstanak našeg braka.

Prvo što ćemo primjetiti u odnosu Poslanika, s.a.v.s., prema njegovim suprugama je izražavanje svojih osjećaja s ciljem pojašnjenja njegove ljubavi prema njima. Aiša, r.a., prenosi sadržaj dijaloga koji je tekao između nje i Poslanika, s.a.v.s., kada ga je jednom prilikom upitala: ‘Kakava je tvoja ljubav prema meni?’ Poslanik joj je odgovorio: ‘Ona je poput čvora na užetu!’ Poznato nam je da čvor na užetu zna biti izuzetno čvrst tako da ga je skoro nemoguće razvezati. Upravo ovako Poslanik, s.a.v.s., pojašnjava svoju ljubav prema supruzi. Aiša, r.a., nastavlja dalje i pita: ‘U kakvom je stanju čvor sada?! Poslanik, s.a.v.s., bez oklijevanja, potvrđuje svoju veliku ljubav i kaže: ‘Čvor je kao što je i prije bio!’ Dakle, njegova ljubav je ustrajna, konstantna, velika i to svojoj supruzi daje do znanja. Nema sumnje da su te riječi imale ogroman značaj za Aišu, r.a. Koliko su samo sreće i smiraja unijele u njenu dušu. Koliko se to odrazilo na njenu predanost i iskrenost prema svom mužu u čiju ljubav nije sumnjala, jer je bila uvjerena da je njegova miljenica među ženama Muhammeda, s.a.v.s. Sigurna je bila da je osjećaj ne vara jer je čula Poslanikove, s.a.v.s., riječi upućene njoj kada je obavještava da je ‘njena prednost nad ostalim ženama kao prednost serida (vrsta hrane koja se pripremala kao posebna počast) nad ostalom hranom.’
Na nama je da slijedimo postupak našeg najvećeg učitelja i naučimo se da svakodnevno izražavamo svoje osjećaje prema supružniku. Ovaj savjet nam je posebno bitan nakon što bolje upoznamo psihu supružnika, jer ćemo uvidjeti da se muškarac i žena uveliko razlikuju u izražavanju svojih osjećaja. Žena, kada voli, ona će to vrlo lahko kazati i to stalno ponavljati. Koristiće više fraza da bi iskazala svoje osjećaje, poput ‘trebam te’, ‘bojim se da te ne izgubim’, ‘jedva čekam da te vidim’, i dr. Međutim, muškarac svoje osjećaje izražava na potpuno drugačiji način. On, ako želi reći supruzi da je voli, iskazat će to kroz određena djela i postupke, a rijetko kada će to verbalno izraziti. Kada krene kući on će, kao znak ljubavi, kupiti supruzi cvijeće, kolač, čokoladu, nešto od namještaja, itd. To je njegov izraz ljubavi i supruga to treba pravilno razumjeti.

Muhammed, s.a.v.s., je svojim postupcima pokazao da treba da prevaziđemo tu psiholišku barijeru i na najednostavniji, verbalan način, iskažemo ljubav prema supružniku. Obično je ženi dovoljno da joj na jasan način kažemo koliko je volimo. Ibn Asakir bilježi predaju od Aiše, r.a., koja je, kao i svaka žena, imala potrebu da sluša izraze ljubavi od svog supruga, te ga pita o njegovj ljubavi prema njoj. Poslanik, s.a.v.s., joj odgovara: ‘Ne brine me što ću umrijeti nakon što sam saznao da si ti moja supruga u Džennetu!’ Možemo li zamisliti kako se Aiša, r.a., osjećala nakon što je čula ovako jasnu poruku sigurne ljubavi na oba svijeta?! Ne sumnjamo da je to ostavilo ogroman pozitivan trag na psihu Aiše, r.a., i sigurno povećalo njenu ljubav prema suprugu.
Zaista, koliko se života, koliko duša, koliko ubjeđenja promijenilo zbog ljubavi!

Poznatog ashaba Tufejl bin Amra, r.a., nakon što je primio islam, i vratio se kući, na kućnim vratima ga dočekuje supruga, kao i obično. Kada mu se približila, kao što supruga prilazi svome mužu, on joj reče: ‘Ti si meni postala haram!’ ‘Zašto!?’ – upita ga. Odgovori: ‘Primio sam islam!’ Na te njegove riječi ona kaza: ‘Ti si moj, a ja sam tvoja. Tvoja vjera je i moja vjera!’ Onda je izgovorila šehadet i zvanično primila islam.
Zar ovo nije iskazivanje ljubavi zbog koje je promjenila vjeru?!

Kolika bi naša sreća u braku bila kada bi nam ovi primjeri bili osnova na kojoj bismo gradili svakodnevnu komunikaciju sa supružnikom?! Koliko bismo sretni bili kada bismo primjenili praksu naših prethodnika u odnosu prema supružniku?! Koliko sebi možemo pomoći ako ideju kreativnosti nešeg odnosa prema supružniku budemo crpili iz života Muhammeda, s.a.v.s., i njegovih uzoritih ashaba!?

 

Piše prof. Muahrem Adilović