Hidžab kao preventiva

Šta je suština islamskog načina odijevanja muslimanke? Utemeljenost hidžaba u Kur'anu i sunnetu? Kakav hidžab treba da bude? Da li je grijeh neizvršenje tog vjerskog propisa?Kakav je položaj muslimanke

Suština i osnovna zadaća pokrivanja je, ustvari, zaštita moralnog integriteta muslimana i muslimanke.

Prednost pokrivanja

Šta je suština islamskog načina odijevanja muslimanke? Utemeljenost hidžaba u Kur’anu i sunnetu? Kakav hidžab treba da bude? Da li je grijeh neizvršenje tog vjerskog propisa?Kakav je položaj muslimanke na Ahiretu zbog ignorisanja navedenog šerijatskog propisa?
U vrijeme opće razgolićenosti koja, nažalost, nije mimoišla ni islamski svijet, ukazaćemo na osnovne značajke islamskog načina odijevanja. Suština i osnovna zadaća pokrivanja je, ustvari, zaštita moralnog integriteta muslimana i muslimanke. Propisano odijevanje zorno ukazuje na razliku između čovjeka i životinje. Praroditelji ljudskog roda, Adem a.s. i Hazreti Hawa imali su neku vrstu odjeće. Dakako, oni su je bili obavezni nositi, što razumijemo iz 26. ajeta sure El-A’raf: O sinovi Ademovi, dali smo vam odjeću koja će pokrivati stidna mjesta vaša, a i raskošna odijela, ali odjeća čestitosti, to je ono najbolje. – To su neki Allahovi dokazi da bi se oni opametili.

Pokrivanje tijela je jasni pokazatelj stida, koji je Poslanik a.s. često hvalio, a jednom je rekao: Stid je dio vjerovanja. Pokrivanje ne smijemo shvatiti kao puki običaj sredine. To je propis usklađen prema potrebama ljudske prirode, u cilju zaštite moralnosti kao bitne pretpostavke za krepostan život s kojim će biti zadovoljan naš Gospodar. Obaveza propisnog odjevanja, a posebno za muslimanke, temelji se na kur’anskom ajetu koji glasi : O Vjerovjesniče, reci ženama svojim, i kćerima svojim, i ženama vjernika neka spuste haljine svoje niza se. Tako će se najlakše prepoznati pa neće napastovane biti. A Allah prašta i samilostan je.

Ovim ajetom želi se naglasiti razlika u odijevanju muslimanke u odnosu na ostale žene, kako bi njena odjeća bila simbolom čestitosti i štitom od smutnje i raskalašenosti. S druge strane, ona će svojom odjećom pokriti ukrase tijela kojim ju je Uzvišeni odlikovao i neće biti predmet izazova za muškarce koji je okružuju. Tako će najlakše izbjeći njihovo zavođenje i napastvovanje o čemu nam naznačeni ajet govori. Na taj način ona, takođe, ističe jasnu razliku u odijevanju naspram muškaraca, čime udovoljava zahtjevima Allahova poslanika (s.a.v.s.) koji je prokleo one muškarce i žene koji se međusobno oponašaju.

U hadisu koji bilježi Tirmizi, Poslanik a.s. je rekao: Žena je u biti avret, što upućuje na obaveznost oblačenja koje će sakrivati draži njene ženstvenosti. Uzvišeni Allah je, takođe, kazao: I reci vjernicama, neka obaraju svoje poglede i neka čuvaju svoja stidna mjesta i neka pokazuju od ukrasa svojih samo ono što je očevidno – vanjsko. I neka spuste svoje ogrtače niza se…

Islamska nošnja kao preventiva od nemorala odlikuje se uz ostalo po tome što treba:

  • da pokriva ono što je avret – stidno mjesto. (Cijelo ženino tijelo je stidno mjesto, osim lica i šaka, dok je kod muškarca avret dio od pupka do ispod koljena).
  • da ne bude prozirna, kako se ispod nje ne bi nazirali dijelovi tijela,
  • da ne bude tijesna kako se ne bi ocrtavale obline tijela,
  • da ne sliči odjeći suprotnog pola,
  • da nije istovjetna odjeći koja je specifična za nemuslimane,
  • da ženska odjeća ne bude naglašeno upečatljivih – izražajnih boja,
  • da ne bude izazovna – da ne privlači pažnju okoline, i posljednje
  • da ženska odjeća ne bude namirisana, na što je Alejhisselam posebno skrenuo pažnju rekavši: Koja god se žena namiriše, pa prođe pokraj ljudi i ovi osjete njen miris, postaje za njih kao ona koja je nemoral počinila. Muslimanka je dužna oblačiti se u skladu sa šerijatom nastupanjem punoljetstva, tj. nakon prve menstruacije. Međutim, u interesu širenja islamskog morala, poželjno je da roditelji privikavaju svoje djevojčice na hidžab mnogo prije. Na taj način iskazuje se pokornost Svevišnjem i izvršava se ibadet koji je bio odlika svih čestitih sljedbenica dini islama.

Suprotno tome, nepropisno odijevanje i otkrivanje muslimanke je grijeh. Žena koja se nepropisno odijeva i razgolićuje svoje tijelo, svjesno se izvrgava opasnostima i ovog i budućeg svijeta. Ona tako doprinosi širenju moralne anarhije u društvu, posebno među omladinom, navodeći ih na griješna razmišljanja i postupke. Ona je često uzrokom remećenja porodičnih veza i gubljenja povjerenja među supružnicima. Što se tiče njenog položaja na Sudnjem danu, najslikovitije o tome govori hadis Allahova poslanika (s.a.v.s.) u kome se kaže: Tri osobe neće ući u džennet, niti će ih Allah na Sudnjem danu pogledati a to su: osoba neposlušna svojim roditeljima, razgolićena žena koja se poistovjećuje sa muškarcima i čovjek koji ne vodi računa o moralnosti svoje porodice.

Sestro, za naše i dobro naše vjere odazovimo se Allahu i Njegovom poslaniku. Svojim izgledom javno svjedočimo islam i tako budimo neprobojni zid talasima zapadne golotinje u koji su već odavno zaronile i u kojem su nestale brojne naše sestre. Spasi se dok još nije kasno. Hidžab je tvoja lađa sa kojom ćeš doploviti do obale spasa.
Gospodaru naš, sami smo sebi krivi, i ako nam Ti ne oprostiš i ne smiluješ nam se, sigurno ćemo biti od onih koji su nastradali.

priredila: Merjem Mehtić
Objavljeno u časopisu Novi Horizonti