Biti musliman u porodici

Jedna od veoma bitnih odlika iskrenog muslimana koji je shvatio svoju vjeru jeste da bude musliman u svojoj kuci i svojoj porodici. Sta ovo znaci?

Jedna od veoma bitnih odlika iskrenog muslimana koji je shvatio svoju vjeru jeste da bude musliman u svojoj kuci i svojoj porodici. Sta ovo znaci? To znaci da u islamu nema niti moze covjek da ima dva lica, da jedno lice pokazuje u javnosti, a drugo kada je kod kuce. Zivot covjeka muslimana kada su Allahovi zakoni u pitanju ne mozemo djeliti na javni i privatni, jer su obje ove vrste prozete islamom i islamskim propisima.

Kako biti primjer u vlastitoj kuci?

Ni za koga od nas nije dovoljno da budemo samo mi muslimani ne obaziruci se na ono sto je oko nas, jer pripadnost islamu nas obavezuje da i zajednica u kojoj zivimo bude islamska. Odstupanja od ovog pravca cemo naci posvuda. Vidjecemo ljude, koji su glava porodice kako zivi islamskim nacinom zivota, prakticira namaz, posti itd., ali njegova porodica nazalost je daleko od islama. Vidjecemo kako zena ustaje na sabah, ali ne budi svog muza niti svoju djecu. Vidjecemo sina kako je pustio dugu bradu, potkratio pantlone i svima drugima vazi i upucuje ih i svi drugi imaju koristi od njega, ali njegovi roditelji najmanje.

Da bi ove stvari ispravili moramo imati osjecaj odgovornosti za nasu porodicu, jer kako kaze Resulullah s.a.v.s.,: “Svi smo mi pastiri i bicemo pitani za svoje stado”.

Da bi islam zazivio u nasem javnom zivotu, on prvo mora da zazivi u nasim porodicama, jer je porodica najmanji vid zajednice do koje moramo dostaviti poruku islama. Kaze Allah dz.s.,: “Zato se mimo Allaha, ne moli drugom bogu- da ne bi bio jedan od onih koji ce biti muceni! I opominji rodbinu svoju najblizu i budi ljubazan prema vjernicima koji te slijede!” (Es-Su’ra,213-215) Otuda je prva obaveza koja se namece muslimanu nakon obaveze prema samom sebi, njegova briga i odgovornost prema svojoj porodici, kuci i djeci shodno rijecima Uzvisenog:

يا أيهالذين آمنوا قوا أنفسكم و أهليكم نارا وقودها الناس و الحجارة…

”O vi koji vjerujete, sebe i svoje porodice cuvajte od vatre cije ce gorivo ljudi i kamenje biti, i o kojoj ce se meleki strogi i snazni brinuti, koji se onom sto im Allah zapovijedi nece opirati, i koji ce ono sto im se naredi izvrsiti.”(Et-Tahrim, 6)

Da bi uspostavili zdravu porodicu moramo se za to pripremiti, jer brak je jedna velika odgovornost kako prije tako i u samom braku.

Prije stupanja u brak mora se voditi racuna o nekoliko stvari.

  1. Stupanje u brak mora biti iskljucivo u ime Allaha dz.s., kako bi imali zdrav i cestit porod.
  2. Od ciljeva stupanja u brak treba da bude suzdrzavanje pogleda od harama kao i cuvanje tjelesnih organa od harama. Kaze nas Poslanik s.a.v.s.,:“Trojica uzivaju Allahovu brigu i pomoc: borac na Allahovom putu, duznik koji uporno radi da se oduzi, i ozenjeni koji zeli brakom ostvariti cestitost, uljudnost i suzdrzanost.”(Tirmizi)
  3. Treba pazljivo odabrati supruznika kako je i Resulullah s.a.v.s., preporucio:“Izaberite za vase sjeme(vodite racuna koga cete ozeniti), jer djeca dosta toga nasljedjuju od roditelja.” (El- Hakim)
  4. Za suprugu je bitno odabrati vjernicu i moralnu zenu pa makar i ne bila bogata i lijepa. Resulullah s.a.v.s., je rekao:“Nemojte ozeniti zene zbog njihove ljepote, jer ih njihova ljepota moze upropastiti. Ne zenite ih zbog njihova imetka, jer njihov imetak ih moze osiliti. Ozenite ih zbog njihove vjere, bolje vam je imati za zenu vjernicu, pa makar bila sluskinja.”(Ibn Madze).

A da li je danas tako? Da li djeca pitaju roditelje kada hoce da se zene ili udaju? Da li se pazi na rod? Da li se uvazava misljenje roditelja? Da li se danas gleda na vjeru, iman, cast i moral?

Veoma, veoma malo. Djeca danas i ne traze dozvolu za zenidbu. Ne pitaju roditelje za misljenje. A sto je najgore slabo se gleda na iman, a sve vise da li djevojka ima “papire”, gdje joj babo i majka rade, je li bogata, ima li auto, stan i dr…

A nas Resul nam porucuje: “Ko ozeni zenu radi njenog polozaja, Allah mu nece povecati nista osim ponizenja. Ko se ozeni radi imetka zene, Allah mu nece povecati nista drugo osim siromastvo. Ko se ozeni radi ugleda i imena zene, Allah mu nece povecati nista osim bijede. A ko se ozeni da sacuva svoj pogled (svoju vjeru), i uspostavi srodstvo i sacuva rodbinske veze, Allah ce njega i nju blagosloviti. (Taberani)

Ispravno odabiranje supruznika, odnosno zene, neoslobadja nas odgovornosti u daljem bracnom zivotu, nego naprotiv u braku imamo odredjenih obaveza, duznosti i prava. Izmedju ostalog to podrazumijeva:

  1. Lijepo ponasanje medju supruznicima. Kaze Resulullah s.a.v.s.,:“Najbolji medju vama je onaj ko se najbolje odnosi prema svojoj porodici, a ja sam najbolji prema svojoj porodici.
  2. Brak nije samo intimni odnos i ne treba ga samo na to ogranicavati nego je potrebno graditi medjusobnu srodnost ideja, zajednicki nastojati vrsiti ibadete, brinuti se o kuci, i stvarati prilike za dozovoljenu razonodu.
  3. Veoma je bitno da odnosi unutar braka budu zasnovani na temeljima vjerskih propisa i da islam sa svojim propisima bude sudija u medjusobnim sporovima, a ne batine, samari ili duzina jezika.

Zatim u braku i muz i supruga snose podjednaku odgovornost za odgoj djeteta, a bracna harmonija zasnovana na Islamu je veoma znacajna za atmosferu u kojoj se dijete odgaja. Stalne svadje, razilazenja, nesuglasice odrazavaju se na odgoj djece koja nasljedjuju traume, sto se odrazava na njihov kasniji razvoj. A koliko je zdrav i lijep odgoj bitan govori nam nas Poslanik s.a.v.s.,: “Roditelj ne moze ostaviti nista ljepse svom djetetu, od lijepa odgoja.” (Tirmizi) “Kada covjek umre, prestane svako njegovo djelo osim u tri slucaja: trajna sadaka, korisna nauka, i cestito i dobro odgojeno dijete koje trazi oprosta za svoje roditelje.”

Molim Allaha Uzvisenog da nam podari cestit porod koji ce sa nama namaz obavljati koji ce za nas dove i hajrate poslije nase smrti ciniti. Amin.

ikculm